Plan van aanpak ‘Op orde brengen fundament van de ambtelijke organisatie’

Mijlpalen
2e helft 2022:
- Plan van aanpak gereed.
Realisatie
Op advies van Hiemstra & De Vries (H&DV) is de opdracht voor een plan van aanpak (PvA) vervallen. H&DV stelt dat een vervolg geven aan de acties een volgende stap is voor directie en management. Het rapport is in alle teams besproken wat bruikbare informatie opleverde. Daarnaast is een organisatievisie ontwikkeld met drie strategische doelen en is invulling gegeven aan veel projecten waaronder verbeteren ziekteverzuim (duurzame inzetbaarheid), verhogen van de instroom, verlagen van de uitstroom en ‘koesteren en waarderen medewerkers’.
Op 31 januari 2023 is in de commissie Bestuur en Financiën een toelichting gegeven op het document 'Staat van de organisatie 2022' over de stand van zaken van de organisatieontwikkeling en op 28 maart een informele bijeenkomst met uw raad op uitnodiging van de gemeentesecretaris..