Mijlpalen

  1. Het doorontwikkelen en vaststellen van een gezamenlijke agenda (concernagenda) voor de verdere ontwikkeling van de organisatie.

Realisatie

G

De concernagenda is een gezamenlijk instrument dat wordt gebruikt om de organisatiedoelen te kwalificeren, prioriteren en monitoren. In 2024 is de werking van de concernagenda geëvalueerd. De verbeterpunten uit deze evaluatie zijn doorvertaald in de procesoptimalisatie, een periodieke gesprekscyclus en de concernagenda 2025. Zo zijn de vier strategische pijlers geactualiseerd: 1) Dienstverlening, 2) Koesteren en Waarderen, 3) Solide Organisatie en 4) Bestuurlijke Opgaven en zijn de ambities meer in lijn gebracht met de capaciteit en haalbaarheid.

Enkele belangrijke gerealiseerde doelen in 2024 zijn:

  1. Dienstverlening versterken: de visie op dienstverlening is vastgesteld, er zijn servicenormen geformuleerd en de werkafspraken zijn verbeterd.
  2. Koesteren en waarderen: nulmeting medewerkersonderzoek, 5 verdiepingsonderzoek waardering medewerkers, vroeg-interventies balans en verzuim, en er is geïnvesteerd in individuele en teamontwikkeling (leren en ontwikkelen).
  3. Fundament versterken: kwaliteit van bestuurlijke stukken, proces bestuurlijke besluitvorming, rechtmatigheid, inkoop en contractmanagement, omzetting servers en informatieveiligheid, uitvoering effectevaluatie, plan van aanpak Wet open overheid (Woo).
  4. De opgaven zijn leidend: realisatie bestuurlijke opgaven en prioriteiten, en strategische verkenning lange termijn opgaven.

Daarnaast zijn er maatregelen genomen op basis van de frauderisicoanalyse, zijn er significante verbeteringen in de IT-omgeving gerealiseerd en is de bedrijfsvoering over de hele linie verbeterd.